Medialni partner
 
 

Anketa

Navštěvujete někdy školení z oblasti soft skills?
22.73%
Ano, velice rád i na vlastní náklady.
21.21%
Ano, ale ne na svoje vlastní náklady.
15.15%
Ne, ale rád bych, kdyby byla levnější.
40.91%
Ne, nikdy bych něco takového nepodstoupil.
 
 
Reklama
Chcete tady mít svou reklamu?

Pro více informací kliknete zde

 
 

Vývoj na B2B trzích

Podnikům působících na firemních trzích (B2B) se v současné době obecně daří lépe, než firmám, které se zaměřují na koncové spotřebitele. Zatímco celá ekonomika ČR v roce 2012 klesala o -1,2 %, tržby B2B firem rostly v průměru o 2,9 %. V meziročním srovnání ovšem tržby B2B firem rostly pomaleji. V roce 2012 zaznamenaly B2B firmy pouze poloviční růst ve srovnání s rokem 2011 (6,1 %).
Proexportně zaměřeným firmám se dařilo lépe
Nejvíce rostly firmy vyvážející do zahraničí (o 4,4 %). Firmy působící pouze na českém trhu zaznamenaly růst pouze o 1 %. Ukazuje se tak, že ekonomickou kondici B2B firem negativně ovlivňuje situace panující v ČR. Lépe se dařilo středně velkým a větším firmám (100 – 499 zaměstnanců) v oborech strojírenství, kovo, elektro a elektrotechnika.

Nárůst optimismu marketingových manažerů ve srovnání s podzimem 2012
Nálada marketingových manažerů v B2B firmách se po velkém propadu v roce 2012 zlepšila. Zatímco na podzim 2012 dosahoval index optimismu 42 b., na jaře 2013 se vyšplhal na 60 b. Marketingový manažeři očekávají i nárůst tržeb svých firem.

Nejoptimističtější jsou manažeři ve velkých firmách nad 250 zaměstnanců a ve firmách působících na zahraničních trzích. Oborově panuje největší optimismus ve firmách působící ve strojírenství a elektru. Naopak dlouhodobě nepříliš pozitivní očekávání panují ve firmách, které dodávají produkty a služby do stavebnictví.

Autor článku  Jiří Wagner  Vydáno  01.04.2013  Komentáře k článku  Diskuse (0)  Odeslat známému  Odeslat 
Sdilet
info Hodnocení návštěvníků ( 3 )
... hodnotim ...
   
Diskuse ...
Vývoj na B2B trzích
Podnikům působících na firemních trzích (B2B) se v současné době obecně daří lépe, než firmám, které se zaměřují na koncové spotřebitele. Zatímco celá ekonomika ČR v roce 2012 klesala o -1,2 %, tržby B2B firem rostly v průměru o 2,9 %. V meziročním srovnání ovšem tržby B2B firem rostly pomal ...
Vložit nový Příspěvků (0) Účastníků (0) od 01.04.2013
 
 

E-NEWSLETTER

Přihlaste se k odběru novinek.

 
 

Kalendář akcí ...

Kategorie akcí ...

 
 
Tagy ...
Nejnovější videa ...
video video video video
video video video video
video video video video