Medialni partner
 
 

Anketa

Navštěvujete někdy školení z oblasti soft skills?
22.89%
Ano, velice rád i na vlastní náklady.
21.69%
Ano, ale ne na svoje vlastní náklady.
16.87%
Ne, ale rád bych, kdyby byla levnější.
38.55%
Ne, nikdy bych něco takového nepodstoupil.
 
 
Reklama
Chcete tady mít svou reklamu?

Pro více informací kliknete zde

 
 

Vyrazí vinaři do médií s novým marketingovým tématem?

V posledních letech se čeští vinaři zaměřili poměrně intenzivně na marketing a prezentaci tuzemských vím, aby dokázali jejich kvalitu srovnatelnou s těmi zahraničními. Dnes se však jejich zrak obrací nejen k obsahu lahví, ale také úrovně stolování. Nový průzkum totiž ukázal, že Češi v podstatě  neřeší, z jakých sklenic pijí víno.
Víno už dávno není nápojem králů pro slavnostní příležitosti. U Čechů se stává stále oblíbenějším nápojem pro každodenní příležitosti. Podle Svazu vinařů ČR se letos dostaneme na rekordní spotřebu dvacet litrů ročně na osobu. I přes vzrůstající oblibu Češi příliš neřeší, že na rozdíl od piva patří k vínu také určitá kultura pití. 
Z vinných sklenic ho výhradně pije pouze každý třetí a jen každý pátý zná rozdíl mezi skleničkami na bílé a červené víno. Vyplývá to z průzkumu jednoho z největších producentů moravských vín Vinium Velké Pavlovice a agentury Commservis.com, která provedla sociologický průzkum mezi 254 respondenty ve věkové skupině 18 – 75 let. 

„Na nedávné návštěvě jsem dostal víno nalité do klasické skleničky, která se běžně používá na limonády. To mě donutilo zamyslet se nad tím, zda se lidé zajímají o to, jak správně víno pít,“ dělí se o své zkušenosti ředitel Vinia Karel Lyčka. Podle něho je to především tím, že si Češi víno stále více otevírají při každodenních aktivitách, například večer u televize nebo při čtení knih a novin. 
Následný průzkum mezi Čechy pak ukázal, že více jak polovina dotázaných pije víno ze skleniček, které nejsou určené na víno. Z vinných sklenic pije pouze 37 % dotázaných. 

SPRÁVNÉ SKLENICE POUŽÍVÁ KAŽDÝ PÁTÝ 

Říci správně, jaké sklenice používat na bílé či červené víno, dokázal pouze každý pátý respondent. Na bílé víno patří menší sklenice, aby víno rychle neteplalo, na červené se používá objemnější, aby se aroma lépe uvolňovalo. 
„Vzhledem k tomu, že se obliba vína u Čechů výrazně rozmáhá až v posledních letech, tak je tento výsledek pochopitelný. Většina domácností na víno léta používá jednu sadu vinných sklenic a neřeší, zda jsou pro dané víno vhodné,“ dodává ředitel Karel Lyčka a věří, že kultura pití vína se u Čechů bude zlepšovat.

Průzkum naznačuje, že je vhodná doma zaměřit se proto marketingově na větší propagaci kultury stolování, což by v případě sklenic na víno jistě prospělo také českému sklářství, které je v poslední době v nelehké situaci. Kdo se chopí příležitosti jako první?

  
Autor článku  Jana Girgašová  Vydáno  28.02.2011  Komentáře k článku  Diskuse (0)  Odeslat známému  Odeslat 
Sdilet
info Hodnocení návštěvníků ( 4 )
... hodnotim ...
   
Diskuse ...
Vyrazí vinaři do médií s novým marketingovým tématem?
V posledních letech se čeští vinaři zaměřili poměrně intenzivně na marketing a prezentaci tuzemských vím, aby dokázali jejich kvalitu srovnatelnou s těmi zahraničními. Dnes se však jejich zrak obrací nejen k obsahu lahví, ale také úrovně stolování. Nový průzkum totiž ukázal, že Češi v podstatě  neřeší, z ja ...
Vložit nový Příspěvků (0) Účastníků (0) od 28.02.2011
 
 

E-NEWSLETTER

Přihlaste se k odběru novinek.

 
 

Kalendář akcí ...

Kategorie akcí ...

 
 
Tagy ...
Nejnovější videa ...
video video video video
video video video video
video video video video