Medialni partner
 
 

Anketa

Navštěvujete někdy školení z oblasti soft skills?
22.78%
Ano, velice rád i na vlastní náklady.
21.52%
Ano, ale ne na svoje vlastní náklady.
16.46%
Ne, ale rád bych, kdyby byla levnější.
39.24%
Ne, nikdy bych něco takového nepodstoupil.
 
 
Reklama
Chcete tady mít svou reklamu?

Pro více informací kliknete zde

 
 

Stojíme o marketingové soutěže?

Zatímco předchozí průzkum zaměřený na oborová média vyplnilo velké množství marketérů a PRistů, k soutěžím měl potřebu vyjádřit se málokdo. Jako by se jich ani nikdo neúčastnil. A to samozřejmě pravda není. Jen to prostě není pro nás tak diskutabilní a zajímavé téma, abychom se ohledně něj potřebovali svěřovat. O to více si pořadatelé musí cenit těch několika málo respondentů, kteří věnovali dotazníku čas a na otázky odpověděli. Proto tentokrát nebudeme výstupy z výzkumu prezentovat jako statisticky relevantní názory velké skupiny dotazovaných, ale podíváme se pouze na několik zajímavostí, které jsme byli schopni z údajů vyčíst.
Převážná část respondentů se rekrutovala přímo z PR oboru, což se odrazilo i na znalosti jednotlivých soutěží. Byly zde rovnoměrně zahrnuty všechny skupiny co do délky působení v oboru a víc než polovina z těchto dotázaných působí tzv. in house (v oddělení marketingu nebo PR konkrétní společnosti či organizace) a ostatní v agentuře či na volné noze.

Vzhledem k tomu, že PR Klub při průzkumu oslovoval zejména kontakty z vlastních databází, není divu, že na prvním místě při uvádění spontánní znalosti značky se objevila soutěž Zlatý středník, pořádaná právě PR Klubem. S velkým odstupem následovala Česká cena za PR pořádaná APRA, ale v jejím případě byl při vyplňování dotazníku opakovaně komolen název, což pro akci samotnou není ideální. Jako druhá soutěž v pořadí u spontánní znalosti byl uváděn Louskáček. Na dalších pozicích již byly rozdíly a uváděná čísla tak nepatrná, že je není možné prezentovat.

U navozené znalosti byly výsledky podobné. Mezi nejznámější marketingové soutěže patří Zlatý středník, Louskáček a Česká cena za PR. Dobře si vedly také soutěže Tiskový mluvčí roku a Výroční zprávy roku (viz graf).

Nicméně ač jsou mezi marketéry a specialisty na PR komunikaci soutěže vcelku dobře známy, za posledních 5 let se jich ve skutečnosti účastnilo jen velmi malé procento dotazovaných. Nejčastěji byly přece jen uvedeny akce Zlatý středník a Česká cena za PR, následovány soutěžemi Zlatá pecka a Výroční zprávy. Zde se zjevně odrazil fakt, že na průzkum reagovali právě PRisti.

Zdroj: PR Klub
Autor článku  Jiří Wagner  Vydáno  07.11.2012  Komentáře k článku  Diskuse (0)  Odeslat známému  Odeslat 
Sdilet
info Hodnocení návštěvníků ( 2 )
... hodnotim ...
   
Fotogalerie ...
Diskuse ...
Stojíme o marketingové soutěže?
Zatímco předchozí průzkum zaměřený na oborová média vyplnilo velké množství marketérů a PRistů, k soutěžím měl potřebu vyjádřit se málokdo. Jako by se jich ani nikdo neúčastnil. A to samozřejmě pravda není. Jen to prostě není pro nás tak diskutabilní a zajímavé téma, abychom se ohledn ...
Vložit nový Příspěvků (0) Účastníků (0) od 07.11.2012
 
 

E-NEWSLETTER

Přihlaste se k odběru novinek.

 
 

Kalendář akcí ...

Kategorie akcí ...

 
 
Tagy ...
Nejnovější videa ...
video video video video
video video video video
video video video video