Medialni partner
 
 

Anketa

Navštěvujete někdy školení z oblasti soft skills?
26.53%
Ano, velice rád i na vlastní náklady.
20.41%
Ano, ale ne na svoje vlastní náklady.
16.33%
Ne, ale rád bych, kdyby byla levnější.
36.73%
Ne, nikdy bych něco takového nepodstoupil.
 
 
Reklama
Chcete tady mít svou reklamu?

Pro více informací kliknete zde

 
 

S uvedením na trh v regionu jsme neuspěli

MM PORADNA: Dostali jsme do poradny problém, týkající se marketingové komunikace v regionu. Oznámit světu, že v regionu začíná působit nová – byť jinde zavedená – firma, může být skutečně obtížné.
A. Suknarovský, České Budějovice, píše: „Máme zavedenou firmu na prodej a servis počítačů (zejména specializaci na záchranu dat z poškozených počítačů) a otevřeli jsme novou pobočku v Plzni. Je umístěna za rohem od hlavní třídy a dostupnost MHD je taky dobrá. Chtěli jsme to samozřejmě patřičně oznámit světu. Pozvali jsme v pátek na konec pracovní doby na skleničku několik místních novinářů, ale bohužel nikdo pozvání nepřijal. A inzerát v novinách taky nikoho nepřilákal. Když jsme stejně postupovali v Českých Budějovicích, tak vše fungovalo bez problémů. Kde jsme udělali chybu?“
 
RADÍME:
Tady je vidět typický příklad toho, že co funguje v jednom regionu, nemusí fungovat v jiném. Pro účinný marketing v regionu je třeba dobrá znalost prostředí a navázané kontakty. Vhodné by proto bylo spojit se s agenturou, která má s marketingem a public relations v daném regionu zkušenosti. Může jít jak o místní menší agenturu, tak o agenturu s celorepublikovou působností, která má s daným regionem praktické zkušenosti. Znalost prostředí je důležitá zejména při práci s novináři.
 
Pokud chceme přece jen vše realizovat sami bez pomoci agentury, doporučila bych kontaktovat místní syndikát novinářů (zda tam je, lze zjistit na internetu nebo dotazem na Syndikátu novinářů ČR) a vyžádat si radu, kteří novináři v regionu působí, věnují se našemu oboru podnikání, a také kdy by bylo vhodné je na setkání pozvat. Například páteční odpoledne rozhodně není vhodný termín.
Dále je zmíněna pozvánka do pobočky formou inzerátu. Předpokládám, že šlo o nějaký menší formát, proto si ho čtenáři nevšimli. Buď je třeba zvolit větší inzertní plochu, nebo opakování inzerce.
 
Doporučuji také zamyslet se nad marketingovým mixem – metodami, jak na firmu a její služby potenciální klienty v regionu upozornit. Pokud je lokalita atraktivní a pobočka řádně označena (zajímavá výloha, reklamní cedule a směrovky), pak je dobré využít nástroje jako např.:
  • vkládaná inzerce v místním tisku; 
  • rozhlasový spot v místním rádiu;
  • rozdávání letáčků na ulici;
  • rozeslání prospektů s nabídkou služeb poštou; 
  • Den otevřených dveří nebo malá párty pro místní podnikatele apod.

Jsou to však spíše obecné rady. Aby se dal sestavit podrobný efektivní plán, musel by tazatel upřesnit řadu podrobností.

Pokud máte další rady, napište je v rámci diskusního příspěvku. Děkujeme!
 
Jana Girgašová
Agentura Badyan, s.r.o.
 
 

Autor článku  Jana Girgašová  Vydáno  14.01.2010  Komentáře k článku  Diskuse (0)  Odeslat známému  Odeslat 
Sdilet
info Hodnocení návštěvníků ( 0 )
... hodnotim ...
   
Diskuse ...
S uvedením na trh v regionu jsme neuspěli
MM PORADNA: Dostali jsme do poradny problém, týkající se marketingové komunikace v regionu. Oznámit světu, že v regionu začíná působit nová – byť jinde zavedená – firma, může být skutečně obtížné. A. Suknarovský, České Budějovice, píše: „Máme zavedenou firmu na prodej a servis počí ...
Vložit nový Příspěvků (0) Účastníků (0) od 14.01.2010
 
 

E-NEWSLETTER

Přihlaste se k odběru novinek.

 
 

Kalendář akcí ...

Kategorie akcí ...

 
 
Tagy ...
Nejnovější videa ...
video video video video
video video video video
video video video video