Medialni partner
 
 

Anketa

Navštěvujete někdy školení z oblasti soft skills?
21.74%
Ano, velice rád i na vlastní náklady.
21.74%
Ano, ale ne na svoje vlastní náklady.
14.49%
Ne, ale rád bych, kdyby byla levnější.
42.03%
Ne, nikdy bych něco takového nepodstoupil.
 
 
Reklama
Chcete tady mít svou reklamu?

Pro více informací kliknete zde

 
 

Rozhovor s Petrem Pouchlým o hrách

Získejte si je hravě.   Vyzývá Petr Pouchlý, jednatel společnosti Court of Moravia, jeden z spíkrů lednového brněnského Veletrhů řešení. Jeho přesvědčení o významu her na motivaci zákazníků je až nakažlivé. Během našeho rozhovoru jsem cítil neuvěřitelný proud energie. 
Motivem zářijových Veletrhů řešení je hledání nástrojů jak zvýšit loajalitu zákazníků. Jakou roli podle Vás má v tomto nelehkém snažení lidská hravost? 

Hra je nejpřirozenějším učebním procesem každého savce, nás lidi nevyjímaje. V některých směrech si ji uchováváme až do pozdního věku – například sex je ve své podstatě především hra, stejně jako sportovní aktivity na libovolné úrovni profesionality -, v jiných si prostě postavíme vlastní konstrukt, že „hry jsou jen pro děti“.

Gamifikace však není primárně o hraní si. A hry nejsou zábavné jen proto, že jsou to hry, ale protože je někdo nadesignoval, aby zábavnými byly. Stejný design, který používá ve hře herní tvůrce, aby motivoval hráče sesbírat všechny žetony své barvy, čímž apeluje na naši touhu po sbírání a dráždí pocit „komplexnosti“, lze aplikovat i v marketingu pro zvýšení loajality. Možností je samozřejmě celá řada a na každou skupinu zákazníků bude zabírat trochu jiná varianta.

Jak utužuje hra vztah? Ve vztahu k zákazníkům existují hranice, za které by firmy neměli zajít?

Posilování vztahu mezi značkou a zákazníkem je cílem každého marketingu. Hry a jejich využití jsou jen jednou z cest. A samozřejmě každá technika má své stinné stránky. U her je to hazard a závislost na něm. Pro mě už je to za hranicí etiky i morálky. Stejně tak je pro mě za hranicí morálky prodej dat získaných pokoutnou cestou skrze webové hry třetí straně pro prodejní účely. Ovšem zneužít pro podobné účely bohužel tento nástroj lze.

Častým motivem firemních soutěží a podpory bývají ceny v podobě slev. Jak vnímáte motivaci pomocí zisku slevy?

Každý má rád slevu, nejvíce dokonce ti, kteří ji vlastně vzhledem ke své kupní síle ani kriticky nepotřebují. Ovšem sleva poskytnutá „jen tak“ ve schránce v reklamním letáku prodejního řetězce nemá zdaleka takovou hodnotu pro příjemce, jako kdyby ji musel získat s určitým úsilím. Třebas jako výhru v závodě nebo za účast na ve vědomostní soutěži.

Cílem prodejte je samozřejmě prodat, takže je pro něj důležité, aby slevu skutečně zákazník využil. Na část populace bude stačit leták do schránky, na část populace zabere spíše náročnější metoda. Pro některé značky a jejich produkty či služby však může být přímo smrtící použít slevu jako takovou, ovšem mohou si ji dovolit dát „premiovým klientům“, kteří ji vyhrají.

 Ve své anotaci k prezentaci na brněnském Veletrhu řešení uvádíte „hráč je věrnější než klient“. V čem podle Vás to je?

Primárně jde samozřejmě o reklamní slogan, protože gamifikace nemusí být vždy jen přímo o hře. Myslím jej spíše tak, že pokud má klient i jiné důvody, proč se zajímat o značku, je jeho ochota nakupovat od ní vyšší. A také v tom trochu zahrnuji fakt, že s klientem díky hravém designu jednám více jako „s parťákem, fanouškem, nadšencem“, nežli jen zákazníkem. A jakmile se o lidi upřímně zajímáte, vrátí vám to svou loajalitou. V životě i v byznyse.
Autor článku  Jiří Wagner  Vydáno  17.01.2014  Komentáře k článku  Diskuse (0)  Odeslat známému  Odeslat 
Sdilet
info Hodnocení návštěvníků ( 1 )
... hodnotim ...
   
Diskuse ...
Rozhovor s Petrem Pouchlým o hrách
Získejte si je hravě.   Vyzývá Petr Pouchlý, jednatel společnosti Court of Moravia, jeden z spíkrů lednového brněnského Veletrhů řešení. Jeho přesvědčení o významu her na motivaci zákazníků je až nakažlivé. Během našeho rozhovoru jsem cítil neuvěřitelný proud energie.  Motivem zářijových ...
Vložit nový Příspěvků (0) Účastníků (0) od 17.01.2014
 
 

E-NEWSLETTER

Přihlaste se k odběru novinek.

 
 

Kalendář akcí ...

Kategorie akcí ...

 
 
Tagy ...
Nejnovější videa ...
video video video video
video video video video
video video video video