Medialni partner
 
 

Anketa

Navštěvujete někdy školení z oblasti soft skills?
22.99%
Ano, velice rád i na vlastní náklady.
20.69%
Ano, ale ne na svoje vlastní náklady.
17.24%
Ne, ale rád bych, kdyby byla levnější.
39.08%
Ne, nikdy bych něco takového nepodstoupil.
 
 
Reklama
Chcete tady mít svou reklamu?

Pro více informací kliknete zde

 
 

Restart, který se vyplatí

Jak efektivně restartovat marketingovou strategii představí Jana Eckhardtová z agentury Malá marketingová na brněnském Veletrhu řešení v říjnu 2014. Zeptali jsme se paní Eckhardtové na podrobnosti. 

Motivem říjnového Veletrhu řešení je hledání odpovědí na aktuální otázky podnikatelů. Se kterou otázkou se nejčastěji potkáváte na jednáních s podnikateli? 
Jednoznačně s otázkou: „Za jak dlouho můžeme očekávat výsledky daného komunikačního nástroje? A kolik nás ta snaha bude stát?“  A já jim vždy říkám, že vše je úměrné vynaložené práci a úsilí celého jejich týmu. Ano, marketing malých a středních firem není o velkých investicích. Něco určitě stojí, ale hlavní váha je přenesena na aktivní spoluúčast majitelů firem či jejich pověřených zaměstnanců. Čím menší rozpočet má malý podnikatel k dispozici na komunikaci, tím více je vyžadováno zapojení lidí z firmy. Kde není prostor na větší investice, je nutné vyhradit komunikaci určitý pracovní čas. A to někdy bývá obrovský problém.  

Restart je v počítačové terminologii akce nebo signál, který velmi rychle ukončí chod systému a nastartuje jej znovu od začátku. Co praktického přinese podle vás restart marketingové strategie firmám? 
Ráda bych, aby si malí podnikatelé uvědomili, že střílet naslepo se někdy vyplatí, ale v mnoha případech tomu tak není. Náhodné zkoušení trendových komunikačních nástrojů ve finále vede mnohdy k názorům: „Vyzkoušeli jsme všechno a stejně nic nefunguje. Marketing je bublina a je ztráta času se jím zabývat“.  Tak to není. Marketing není magie, má svá pravidla a nástroje, jejichž využití se váže na řadu faktorů a hlavně na systematičnost a dlouhodobost využívání. To platí dvojnásob u malých podnikatelů, kde je frekvence užívání jednotlivých nástrojů velmi nízká. Proto bych si přála, aby „restart“ znamenal zejména nový pohled na marketing malých a středních podnikatelů. Praktický pohled, na kterém se dá systematicky, dlouhodobě a smysluplně stavět

Jak těžké je opustit to, co běží (i když ne tak jak chceme) a přečkat tu dobu, kdy ještě nefunguje to nové? Jak často se setkáváte se situací, kdy podnikatel tento přechod nevydrží? 
Jednoznačně, těžké to je. Nicméně se domnívám, že určitě není vhodné opustit vše, co běží (jakýmkoliv způsobem). Vždyť vás to živí! Byť ne dle vašich představ. Nové komunikační nástroje můžete spouštět souběžně, což se v praxi malých a středních firem děje. Zde vyvstává jiný problém, který je navázaný na nedostatek spolupráce ze strany firem či malé rozpočty.  Tzn., že doba, kdy daný nástroj „nefunguje“ nebo jen velmi pomalu, se stále prodlužuje.

Ano, setkala jsem se osobně i s podnikateli, kteří to nevydrželi, nicméně vždy se jedná o přímou úměru. Větší podíl práce firmy či větší investice = větší či rychlejší výsledky. Pokud krachujete a chcete markantní výsledky do 1 roku a nejste ochotni věnovat komunikaci téměř žádný čas ani minimální investice, raději se věnujte něčemu jinému než marketingové komunikaci. Žádný magický návod neznám.

Ve své anotaci k prezentaci uvádíte dva body, které mě velmi zaujaly v souvislosti s marketingovou strategii. První je otázka „kolik je dost“ a druhý konstatuje „kdo neuteče, vyhraje“. Tyto body jsou velmi aktuální v době velkých škrtů a hlavně v marketingu. Dá se definovat, kde je ta správná hranice efektivních investic do marketingu? 
Nevím, zda existuje přesné číslo, od kterého je brána investice do marketingu jako 100% efektivní. Já jej neznám. Ze zkušeností mohu říct, že menší a středně velcí podnikatelé, kterým se investice do  marketingové komunikace vracejí, vkládají do komunikace od 150 000 Kč ročně. A mnoho další své vlastní práce, podotýkám. Menší rozpočty a nespolupráce ze strany podnikatelů velmi výrazně prodlužují dobu, kdy se „nic neděje“.  

Během druhé části brněnského Veletrhu řešení mají účastníci možnost individuálně s vámi konzultovat svoji strategii. Co by si měli připravit, aby byla tato konzultace co nejefektivnější? 
Pokud se některý z účastníků konference bude chtít cíleně připravit, bylo by fajn, kdyby se zamyslel nad nástroji, které aktuálně využívá a kolik do nich investuje. Jak času tak i peněz. Kolik a jaké segmenty trhu obsluhuje a zda je nutné a ziskové cílit na všechny.  Co vlastně chce svým zákazníkům sdělit, o čem mohou komunikovat. Jaký prostor je ochoten vymezit komunikaci a jak dlouho může „čekat“ na první výsledky.  Nicméně i když účastníci přijdou zcela nepřipraveni, věřím, že se dopátráme nějakého řešení.

Autor článku  Jiří Wagner  Vydáno  19.09.2014  Komentáře k článku  Diskuse (0)  Odeslat známému  Odeslat 
Sdilet
info Hodnocení návštěvníků ( 1 )
... hodnotim ...
   
Diskuse ...
Restart, který se vyplatí
Jak efektivně restartovat marketingovou strategii představí Jana Eckhardtová z agentury Malá marketingová na brněnském Veletrhu řešení v říjnu 2014. Zeptali jsme se paní Eckhardtové na podrobnosti. 

Motivem říjnového Veletrhu řešení je hledání odpovědí na aktuální otázky pod ...
Vložit nový Příspěvků (0) Účastníků (0) od 19.09.2014
 
 

E-NEWSLETTER

Přihlaste se k odběru novinek.

 
 

Kalendář akcí ...

Kategorie akcí ...

 
 
Tagy ...
Nejnovější videa ...
video video video video
video video video video
video video video video