Medialni partner
 
 

Anketa

Navštěvujete někdy školení z oblasti soft skills?
22.47%
Ano, velice rád i na vlastní náklady.
20.22%
Ano, ale ne na svoje vlastní náklady.
17.98%
Ne, ale rád bych, kdyby byla levnější.
39.33%
Ne, nikdy bych něco takového nepodstoupil.
 
 
Reklama
Chcete tady mít svou reklamu?

Pro více informací kliknete zde

 
 

Obrat klesá – pomůžete mi?

MM PORADNA: První, kdo se obrátil na naši marketingovou poradnu o pomoc, je maloobchodní prodejce bižuterie a stříbra. Problém s klesajícím obratem mají nejen velké firmy, ale i maloobchodníci a MM poradna je připravena přispět radou všem, kdo o to stojí.
V. Halová, Břeclav píše: „Máme prodejnu se stříbrem, bižuterií a vlasovými doplňky v 2. patře obchodního centra uprostřed města. Dříve jsme si nemohli na obrat stěžovat, ale v poslední době se objevilo v okolí více konkurence s prodejem stříbra a v obchodech s oděvy se začíná prodávat i nějaká bižuterie. Velmi nás to poškozuje a obrat je špatný, ikdyž už je sezóna vánočních nákupů. Navíc správce obchodního centra podniká takové opatření (zpoplatnění parkování, zvýšení nájmů), že to od nás zákazníky více odhání. Na druhou stranu se to snaží kompenzovat tím, že začali dávat do místních novin menší inzeráty, ale na námi nabízenou slevu nikdo nereagoval. Co můžeme udělat jiného, abychom opět získali zákazníky?“ 
 
RADÍME:
 
Problém jak udržet zákazníky v maloobchodě je velmi frekventovaný a podle lokality lze odhadnout, že nákupní síla obyvatelstva nebude právě vysoká. Na druhou stranu výhodou může být i blízkost hranic a vyšší procento zahraničních zákazníků v regionu oproti jiným regionům uprostřed republiky. Pokud se v okolí vyrojila konkurence, je jasné, že musíte o své „bývalé“ zákazníky začít rychle bojovat.
Marketing vám nabízí několik možností. Vámi uvedené inzeráty (dle zaslané ukázky) velký efekt mít nemohou. Jsou malé, graficky nevýrazné, nabízené slevy si nikdo ani nevšimne. Pamatujte si, že lidé si inzerátu nevšimnou a nepřečtou si ho, pokud je na první pohled na stránce novin nezaujme (dřív, než se začtou do obsahu). Navíc pro nějaký efekt by bylo třeba inzerci opakovat.
 
Vzhledem k vánočnímu období vás jistě tlačí, zkuste jiné podpůrné nástroje, které budou potenciální zákazníky inspirovat k okamžitému nebo opakovanému nákupu:
  • Rozdávání vánočních kupónů na slevu na frekventované ulici (na zastávce, před střední školou v době polední přestávky, před úřadem na konci pracovní doby apod.).
  • Dárkové poukazy pro muže, kteří nevědí, co přesně vybrat přítelkyni či manželce.
  • Poukaz na slevy při dalším nákupu, aby se zákazníci měli důvod vracet či dlouhodobý poukaz pro pravidelného zákazníka.
  • Reklamní stojan na novou kolekci či akční nabídku před obchodním centrem.
Současně byste měli intenzivně sledovat, co nabízí vaše konkurence a snažit se objevit díru na trhu. Přijít s novým sortimentem, který ve vašem regionu dosud nikdo nenabízí. Nechejte se inspirovat zákazníky – sami nejlépe víte, po čem se ptají a co nemohou sehnat. Někdy se stačí zeptat.

Pokud máte další rady, napište je v rámci diskusního příspěvku. Děkujeme!
 
Martina Kurfirstová
Agentura Dominik Centrum
 
Autor článku  Jana Girgašová  Vydáno  22.11.2009  Komentáře k článku  Diskuse (0)  Odeslat známému  Odeslat 
Sdilet
info Hodnocení návštěvníků ( 0 )
... hodnotim ...
   
Diskuse ...
Obrat klesá – pomůžete mi?
MM PORADNA: První, kdo se obrátil na naši marketingovou poradnu o pomoc, je maloobchodní prodejce bižuterie a stříbra. Problém s klesajícím obratem mají nejen velké firmy, ale i maloobchodníci a MM poradna je připravena přispět radou všem, kdo o to stojí. V. Halová, ...
Vložit nový Příspěvků (0) Účastníků (0) od 22.11.2009
 
 

E-NEWSLETTER

Přihlaste se k odběru novinek.

 
 

Kalendář akcí ...

Kategorie akcí ...

 
 
Tagy ...
Nejnovější videa ...
video video video video
video video video video
video video video video