Medialni partner
 
 

Anketa

Navštěvujete někdy školení z oblasti soft skills?
22.22%
Ano, velice rád i na vlastní náklady.
22.22%
Ano, ale ne na svoje vlastní náklady.
15.87%
Ne, ale rád bych, kdyby byla levnější.
39.68%
Ne, nikdy bych něco takového nepodstoupil.
 
 
Reklama
Chcete tady mít svou reklamu?

Pro více informací kliknete zde

 
 

Rozhovor se Zbyňkem Hyrákem, specialistou na výkonnostní marketing

Na Veletrhu řešení - Neměřím, neřídím vystoupí Zbyněk Hyrák, majitel firmy Optimalizovaný-Web.cz, se svým odborným příspěvkem na téma "Nástroj výkonnostního marketingu - Google Analytics". Proto jsme se ho také zeptali na pár obligátních otázek, které nám velmi rád zodpověděl.

Proč měřit?
Abychom zbytečně nevyhazovali peníze z okna za neúčinný marketing, znali výkonnost jednotlivých marketingových kampaní i celého internetového marketingu a dokázali si spočítat rentabilitu (ROI).


Co měříme? /veličina/

Měříme toho velmi mnoho. V zásadě není nejdůležitější metrikou návštěvnost, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale kupodivu konverze, případně asistované konverze.
Měříme také tzv. konverzní trychtýř, který značí průchodnost nákupního procesu na webu. U klasického prezentačního webu se měří například míra okamžitého opuštění stránky, či dosažení jednotlivých cílů.


Jak měříte? /metodika, požadované vstupní informace/

Měřím pomocí nástroje Google Analytics, což je nástroj webové analytiky. Tento nástroj je volně dostupný a vřele jej všem doporučuji. Ať už máte prezentační web, e-shop, nebo jen píšete blog, měli byste mít tento analytický nástroj implementován na vašem webu.
Pro veškerá měření vždy požaduji administrátorské přístupy do webové analytiky. Bez kvalitních analytických dat a precizně nastaveného nástroje Google Analytics by se totiž jednalo o tzv. „vaření z vody“.


Jaké jsou výstupy?

Výstupy mohou být buď grafické, nebo číselné. V podstatě se dá z nástroje Google Analytics získat velmi mnoho zajímavých a rozmanitých dat dle individuální potřeby klientů.
Pokud by nám nestačily základní metriky a přehledy, které Google Analytics standardně nabízí, tak si můžeme vytvořit vlastní přehledy, nebo nastavit pokročilé segmenty měření. Tato data si pak můžeme exportovat například do tabulek MS Excel, nebo do PDF.


Jak je použít?

Využití těchto dat je možné v široké škále. Různé metriky a data si může reportovat marketingové oddělení, jiná data obchodní oddělení, a jiná data zase nejvyšší vedení společnosti.
Cílem je získat data, která budou mít přidanou hodnotu pro firmu a zvýší jednak účinnost celého marketingu, kvalitu webových stránek a hlavně zvýší prodeje.
Smyslem celého měření je zvyšovat rentabilitu investic (ROI) a zjišťovat, kde byly peníze jen vyhozeny z okna, nebo kde byly investovány efektivně a vedly ke skutečnému zvýšení výkonu.

Autor článku  Jiří Wagner  Vydáno  13.05.2013  Komentáře k článku  Diskuse (0)  Odeslat známému  Odeslat 
Sdilet
info Hodnocení návštěvníků ( 28 )
... hodnotim ...
   
Diskuse ...
Rozhovor se Zbyňkem Hyrákem, specialistou na výkonnostní marketing
Na Veletrhu řešení - Neměřím, neřídím vystoupí Zbyněk Hyrák, majitel firmy Optimalizovaný-Web.cz, se svým odborným příspěvkem na téma "Nástroj výkonnostního marketingu - Google Analytics". Proto jsme se ho také zeptali na pár obligátních otázek, které nám velmi rád zodpověděl.
Proč měřit?Abyc ...
Vložit nový Příspěvků (0) Účastníků (0) od 13.05.2013
 
 

E-NEWSLETTER

Přihlaste se k odběru novinek.

 
 

Kalendář akcí ...

Kategorie akcí ...

 
 
Tagy ...
Nejnovější videa ...
video video video video
video video video video
video video video video