Medialni partner
 
 

Anketa

Navštěvujete někdy školení z oblasti soft skills?
27.91%
Ano, velice rád i na vlastní náklady.
23.26%
Ano, ale ne na svoje vlastní náklady.
16.28%
Ne, ale rád bych, kdyby byla levnější.
32.56%
Ne, nikdy bych něco takového nepodstoupil.
 
 
Reklama
Chcete tady mít svou reklamu?

Pro více informací kliknete zde

 
 

Můžeme využít coalesce marketing?

MM PORADNA: Další dotaz, který přistál ve schránce naší marketingové poradny se týká využití coalesce marketing - překládaný běžně jako marketingová koalesce. Tato forma není zatím v ČR příliš rozšířená…
DOTAZ Bc. Jana Kavana: "Dobrý den, rád bych využil Vaší poradny pro konzultaci svého problému. Rozjíždíme na univerzitě studentský start-up, který je zaměřený na půjčování městských přibližovadel - starších kol, koloběžek, kolečkových bruslí... Protože se pilotní provoz osvědčil, pověřila nás univerzita jeho rozšířením. Vznikl nám však problém - jak zajistit větší množství dopravních prostředků. Rozhodli jsme se tedy přistoupit k nabídnutí projektu některému z výrobců kol, který by jej mohl provozovat jako coalesce projekt. Má otázka tedy zní - je takto postavený coalesce marketing v českém prostředí životaschopný, nebo máme hledat novou cestu?" 

RADÍME: 
Termín coalesce marketing, překládaný běžně jako marketingová koalesce označuje specifický typ marketingových kampaní, které využívají komplexně postavený podnikatelský záměr coby hlavní pilíř marketingové kampaně. Koalece, někdy nazývané „marketingovými koalicemi“ se dají označovat i některé formy cross promotion, které jsou u nás známé a využívané. 
Specifikem koalescí je jakási tandem služba, která dokáže fungovat samostatně a vydělávat sama na sebe, avšak jejím primárním účelem není generování zisku, ale poskytnutí specifického typu promotion produktu. Teoreticky při spojení jeden subjekt realizuje službu a druhý dodává produkt a tento produkt je pak často z logiky věci zase klíčový pro provozování dané služby. Tím dochází k marketingové symbióze, která je efektivní a v dlouhodobém horizontu navíc, v porovnání s investicemi do běžné kampaně, s minimálními investicemi. 

Příkladem ze zahraničí může posloužit Peugeot. Letos společnost zainvestovala mnoho peněz v Londýně, kde se snaží v rámci ambiciózní propagační strategie spustit síť pouličních půjčoven s názvem "Mu". Cílem tohoto záměru je zvýšit viditelnost značky Peugeot v městských ulicích, druhotným efektem pak má být nárůst nákupů vozidel Peugeot právě na základě pozitivních zkušeností z půjčoven. Praktický přínos takového spojení pro zainteresované subjekty nakonec záleží na mnoha faktorech a zejména toho, jak se spolupráce nastavena a oba partneři si dokáží pohlídat využití vygenerovaných výhod z tohoto spojení. 

ZÍSKAT PARTNERA? 

Abyste získali ve vašem konkrétním případě do „coalesce“ partnera z řad výrobců kol, bude záležet na přesvědčovacích a obchodních dovednostech při jednání a přístupnosti firmy k podobným partnerstvím – je to projekt pro firmy, které nejsou konzervativní. Jednak budete potřebovat dobrou argumentaci s reálným odhadem přínosu a návratnosti investic pro partnera, za druhé firma musí být v dobré ekonomické kondici, aby vám své produkty zapůjčila. 
Na českém trhu asi nebude lehké takového partnera (výrobce či dovozce) najít. Zkuste nabídnout menší zkušební spolupráci a uvidíte. Každopádně partner může trvat na exkluzivitě své značky, tak je třeba počítat i s tím. 

Dokážeme si také představit, že by o takový projekt mohlo mít zájem například město, kde chcete službu provozovat, protože by to mohlo podpořit cestovní ruch. 
Případně by to mohlo zajímat výrobce či inovátory, kteří by chtěli vyrábět například turistické rodinné šlapadla, jaké se používají například v letoviscích v Itálii. 

Marketingová koalesce je tedy teoreticky schopna vygenerovat velmi slušné výsledky, ale obnáší mnoho neznámých i práce. Základem pro její budování by kromě nápadu měl být i dobře postavený výzkum, který nám alespoň částečně napoví, jaké úspěchy mohou obě strany očekávat. 

Každopádně vám s projektem přejeme hodně štěstí a budeme rádi, když nám dodáte případovou studii s fotkami, jak se vám s projektem daří.

Martina Kurfirstová
marketingová konzultantka


Autor článku  Jana Girgašová  Vydáno  12.07.2010  Komentáře k článku  Diskuse (0)  Odeslat známému  Odeslat 
Sdilet
info Hodnocení návštěvníků ( 4 )
... hodnotim ...
   
Diskuse ...
Můžeme využít coalesce marketing?
MM PORADNA: Další dotaz, který přistál ve schránce naší marketingové poradny se týká využití coalesce marketing - překládaný běžně jako marketingová koalesce. Tato forma není zatím v ČR příliš rozšířená… DOTAZ Bc. Jana Kavana: "Dobrý den, rád bych využil Vaší poradny pro ...
Vložit nový Příspěvků (0) Účastníků (0) od 12.07.2010
 
 

E-NEWSLETTER

Přihlaste se k odběru novinek.

 
 

Kalendář akcí ...

Kategorie akcí ...

 
 
Tagy ...
Nejnovější videa ...
video video video video
video video video video
video video video video