Medialni partner
 
 

Anketa

Navštěvujete někdy školení z oblasti soft skills?
22.78%
Ano, velice rád i na vlastní náklady.
21.52%
Ano, ale ne na svoje vlastní náklady.
16.46%
Ne, ale rád bych, kdyby byla levnější.
39.24%
Ne, nikdy bych něco takového nepodstoupil.
 
 
Reklama
Chcete tady mít svou reklamu?

Pro více informací kliknete zde

 
 

Lze těžit z interní komunikace? Pomohou sociální média?

Interní komunikace je u nás pořád vnímána tak trochu jako mix podnikového časopisu, mailů od šéfa a nástěnky v kanceláři asistentky. Co je to doopravdy? Jaké metody v ní lze s úspěchem využívat a na co dát pozor? A čím může dobrá interní komunikace zlepšit hospodaření firmy? Takové otázky si kladli účastníci konference, kterou na VŠE uspořádal Institut interní komunikace (IIK) ve spolupráci s Českou společností pro systémovou integraci (ČSSI), kompetenčním centrem Collaboration Solutions Fakulty informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické v Praze a společností IBM.
Interní komunikace dodává lidem motivaci
Výzkumy i praxe ukazují, že zaměstnanci, kteří jsou angažovaní a zajímají se o dění ve firmě, pracují mnohem lépe. "Nízká motivace zaměstnanců je ohromný problém," konstatoval Tomáš Poucha z Institutu interní komunikace, který konferenci zahájil příspěvkem Kam se dá dojít s interní komunikací. Nemotivovaný zaměstnanec projevuje minimum iniciativy, přesně dodržuje pracovní dobu, často si zařizuje něco mimo práci, nechce ve firmě nic zlepšovat. "A právě tady je ohromný potenciál interní komunikace, protože díky ní se pracovníci mohou ztotožnit s cíli zaměstnavatele. A to v konečném důsledku přinese firmě i finanční zisk," vysvětloval Tomáš Poucha.


Jak interně komunikovat
Nemusí se jednat jen o hromadné maily zaměstnancům, firemní časopis nebo nástěnku, možnosti jsou široké. Užitek mohou přinést i nástroje elektronické - mailing, intranet, firemní wikipedie se sdílenými informacemi a další metody; velké korporace někdy využívají třeba i televizní nebo rozhlasové vysílání.

Velmi účinné jsou i méně formální komunikační kanály, jako schůzky, společné snídaně, road show, ale i kanály zcela neformální, třeba firemní "tichá pošta", společné cigarety nebo povídání v kuchyňce. Lidé komunikovat prostě potřebují - a vedení firmy může tento fakt využít ke zvýšení ekonomického potenciálu organizace a k zefektivnění firemních procesů.

"Firmy si myslí, že s mailem umí každý truhlík," řekl Martin Onofrej ze Slovenské asociace interní komunikace, který se zabýval otázkou, proč a jak implementovat sociální média do interní komunikace. Skutečnost je však taková, že zaměstnanci čtením zbytečných mailů tráví tolik času, že to v konečném důsledku znamená pro firmy ohromné finanční ztráty.


Příjemci musí vnímat autenticitu sdělení
V dobré interní komunikaci se nesmí jednat jen o suché sdělení faktů, ale lidé musí vnímat, že sdělení je autentické, lidské, bezprostřední. To je totiž osloví, vtáhne do součinnosti, zaujme, protože to vyvolá jejich emoce a zájem. A zájem příjemce je naprosto nezbytnou podmínkou. Jak na konferenci konstatovala Vladimíra Pavelková z IBM: "Komunikace se realizuje jenom tehdy, když si váš vzkaz někdo skutečně přečte."

Sociální sítě mají v interní komunikaci svoje nezaměnitelné místo - lidé je vyhledávají ve volném čase, a pokud se s nimi setkají i ve firemních podmínkách, přijímají je obvykle zcela přirozeně. Je však potřeba dodržovat určitá pravidla. "Při budování firemní sítě musíme lidem dát prostor k aktivitě, indentifikovat klíčové lidi, kteří vše budou posouvat dál. Síť pak bude fungovat jako organizační lepidlo, " řekl Tomáš Feige z VŠE, který přednesl příspěvek Pojďme tvořit social business.

Závěrečná panelová diskuze ukázala rozmanité pohledy na samotnou realizaci interní komunikace a na její možné využití ve firmách. Naznačila také, že v některých firmách si už její význam začínají uvědomovat - i když jsme stále ještě na začátku
Autor článku  Jiří Wagner  Vydáno  26.11.2012  Komentáře k článku  Diskuse (0)  Odeslat známému  Odeslat 
Sdilet
info Hodnocení návštěvníků ( 1 )
... hodnotim ...
   
Diskuse ...
Lze těžit z interní komunikace? Pomohou sociální média?
Interní komunikace je u nás pořád vnímána tak trochu jako mix podnikového časopisu, mailů od šéfa a nástěnky v kanceláři asistentky. Co je to doopravdy? Jaké metody v ní lze s úspěchem využívat a na co dát pozor? A čím může dobrá interní komunikace zlepšit hospodaření firmy? Takové otázky si ...
Vložit nový Příspěvků (0) Účastníků (0) od 26.11.2012
 
 

E-NEWSLETTER

Přihlaste se k odběru novinek.

 
 

Kalendář akcí ...

Kategorie akcí ...

 
 
Tagy ...
Nejnovější videa ...
video video video video
video video video video
video video video video