Medialni partner
 
 

Anketa

Navštěvujete někdy školení z oblasti soft skills?
25.00%
Ano, velice rád i na vlastní náklady.
21.15%
Ano, ale ne na svoje vlastní náklady.
15.38%
Ne, ale rád bych, kdyby byla levnější.
38.46%
Ne, nikdy bych něco takového nepodstoupil.
 
 
Reklama
Chcete tady mít svou reklamu?

Pro více informací kliknete zde

 
 

Kampaň pro podporu očkování – jak na ni?

MM PORADNA: Jednou z nejkomplikovanějších oblastí na marketingovou komunikaci je farmacie. Marketing je zde velmi limitován řadou zákonů a pravidel, takže zaujmout a přesvědčit cílovou skupinu je o to těžší.
Břetislav Tyl, Praha: „Dobrý den, jsme středně velká společnost zabývající se distribucí léčiv. Chceme spouštět marketingovou kampaň na podporu produktu a povědomí o značce. Konkrétněji chceme vyzvat a motivovat mladé lidi, aby se dali očkovat vakcínou proti Hepatitidě. V současné době máme kampaně v médiích (konkrétně speciální časopisy pro mladé – FHM, Maxim, Rovnost), sjednána partnerství s lékaři a sportovními kluby. Jak bychom měli doplnit tyto aktivity?" 

RADÍME: 

Zdá se, že cílovou skupinu jste si již sami vybrali a to mladé lidi. Podle toho je třeba zvolit správné komunikační kanály a této skupině přizpůsobit také formu sdělení. Takzvaně mluvit stejným jazykem, aby cílová skupina sdělení přijala. Nejpřirozenější cesta je zamyslet se, jak mladí lidé žijí, kam chodí a co je zajímá či trápí a podle toho sestavit strategii. 
Pokud máte již základ kampaně nastaven – zmiňujete Maxim, Rovnost, – je tu ještě několik možností, o které je možné kampaň doplnit a zpestřit, aby stoupla její efektivita. Pro tento případ je vhodné zaměřit se výrazněji na public relations nástroje. Důležitost očkování vysvětlí lépe PR články v časopisech – inzerát ho spíše jen připomene. Ideální je také v rámci media relations, tedy komunikace s novináři, vzbudit zájem médií o danou problematiku, nabídnout zajímavé statistiky a upozornit jak a koho nebezpečí Hepatitidy ohrožuje. Ideální by bylo udělat z očkování stylovou záležitost - kdo není očkovaný, je out. 

Originální a zajímavou formou, kterou můžete do své kampaně zahrnout, je také informační road show s nějakým upraveným autem či stánkem po sportovních akcích v regionech nebo na akcích pro rodiny s dětmi.
Doporučil bych také poštovní direct mailing nebo rozdávání propagačních předmětů… možností je mnoho, ale musí být v souladu s platnou legislativou. Podrobnější návrh je možný sestavit pouze po osobní konzultaci.
A rada na závěr – nezapomeňte kampaň nejen zrealizovat, ale je důležité také vyhodnotit dosažení cílů, získávat zpětnou vazbu a následně přijmout další opatření. Přeji v realizaci kampaně hodně štěstí. 

Pokud máte další rady, napište je v rámci diskusního příspěvku. Děkujeme!

Jiří Wagner 
nezávislý PR konzultant, Brno

Autor článku  Jana Girgašová  Vydáno  26.01.2010  Komentáře k článku  Diskuse (0)  Odeslat známému  Odeslat 
Sdilet
info Hodnocení návštěvníků ( 3 )
... hodnotim ...
   
Diskuse ...
Kampaň pro podporu očkování – jak na ni?
MM PORADNA: Jednou z nejkomplikovanějších oblastí na marketingovou komunikaci je farmacie. Marketing je zde velmi limitován řadou zákonů a pravidel, takže zaujmout a přesvědčit cílovou skupinu je o to těžší. Břetislav Tyl, Praha: „Dobrý den, jsme středně velká společnost zabývající se distribucí léčiv. Chceme spouštět ...
Vložit nový Příspěvků (0) Účastníků (0) od 26.01.2010
 
 

E-NEWSLETTER

Přihlaste se k odběru novinek.

 
 

Kalendář akcí ...

Kategorie akcí ...

 
 
Tagy ...
Nejnovější videa ...
video video video video
video video video video
video video video video