Medialni partner
 
 

Anketa

Navštěvujete někdy školení z oblasti soft skills?
22.97%
Ano, velice rád i na vlastní náklady.
21.62%
Ano, ale ne na svoje vlastní náklady.
14.86%
Ne, ale rád bych, kdyby byla levnější.
40.54%
Ne, nikdy bych něco takového nepodstoupil.
 
 
Reklama
Chcete tady mít svou reklamu?

Pro více informací kliknete zde

 
 

Auditoři neadresné distribuce varují – o Vánocích nejsou výjimkou ani roznosy letáků nepřekračující 50% doručení.

Zájem o neadresnou distribuce před Vánoci roste. Jak narůstají objemy tištěných letáků, klesá však úspěšnost jejich doručení. V listopadu a zejména pak prosinci tak tři z deseti letáků končí ve sběru namísto ve schránce. Distributoři se spoléhají na to, že klienti nevyužijí možnost kontroly roznosu třetí stranou.
Česká republika je již několik let evropskou letákovou velmocí. Na každého Čecha připadne podle dat ADMAZ roční objem cca 390 vytištěných letáků. Pro celou Českou republiku tedy toto číslo tvoří zhruba čtyři miliardy. Celých 70% osob přiznává, že letáky čte a často se podle nich řídí. Leták je bezesporu velmi kvalitním médiem. Pokud ovšem skončí tam, kde skončit má - tedy v poštovní schránce. A stejně jako loni, i letos se dá očekávat, že počet nedoručených letáků o Vánocích vzroste. Potvrzují to ostatně i společnosti, které se zabývají auditem roznosu.

"V loňském roce jsme realizovali 1227 kontrol a zjistili špatný roznos u dvou z deseti letáků. V předvánočním období pak toto číslo stoupá - chyba se objevuje již u tří letáků z deseti," uvádí Ondřej Prokop ze společnosti Fresh Revolution. Ta se dlouhodobě zabývá nezávislou kontrolou kvality distribuce reklamních tiskovin. Mezi její klienty patří mimo jiné Penny Market, DM Drogerie, OBI, Global Stores nebo Mediaservis.

Důvodů, proč je o Vánocích větší problém roznos uhlídat, je podle Ondřeje Prokopa hned několik.

"V první řadě se jedná o problém s odměnou za distribuci, která se v posledních letech dostala kvůli konkurenčnímu boji distribučních společností na kritickou hodnotu. Realizovat roznos v proklamované kvalitě je tak často nemožné,“ vysvětluje Ondřej Prokop. „Dalšími problémy v předvánočním období je přetížení roznašečů, kteří dostávají neúměrné množství letáků, případně využívání nárazových, nedostatečně proškolených či prověřených brigádníků na výpomoc. V neposlední řadě hraje roli i počasí - časté dešťové nebo sněhové srážky a mrazy způsobují časový skluz v roznosech a letáky končí v lepším případě v kontejnerech na papír nebo ve sběrnách surovin.“

Přestože distribuční společnosti většinou garantují 90% úspěšnost roznosu, realita bývá podle Ondřeje Prokopa jiná: „Tím, jak ve Vánočním období stoupá objem roznosů, mají distribuční společnosti menší šanci uhlídat kvalitu vlastní služby,“ upozorňuje. Výjimkou tak nejsou ani roznosy, z jejichž objemu celých 50% neskončí ve schránkách. Ztráty přitom nejsou zanedbatelné – stačí si uvědomit, že díky nízké efektivitě roznosu čtvrtina rozpočtu na kampaň může přijít vniveč.

„Za této situace se již vyplatí zaplatit si nezávislého auditora. Pokud existuje průkazné pochybení, v 95% případů klienti vydělají – musí jim být poskytnut nový roznos anebo je ten stávající zdarma, v některých případech dokonce musí distribuční společnost uhradit tisk nových materiálů,“ dokončuje Ondřej Prokop.
Autor článku  Jiří Wagner  Vydáno  04.12.2012  Komentáře k článku  Diskuse (0)  Odeslat známému  Odeslat 
Sdilet
info Hodnocení návštěvníků ( 4 )
... hodnotim ...
   
Diskuse ...
Auditoři neadresné distribuce varují – o Vánocích nejsou výjimkou ani roznosy letáků nepřekračující 50% doručení.
Zájem o neadresnou distribuce před Vánoci roste. Jak narůstají objemy tištěných letáků, klesá však úspěšnost jejich doručení. V listopadu a zejména pak prosinci tak tři z deseti letáků končí ve sběru namísto ve schránce. Distributoři se spoléhají na to, že klienti nevyužijí možnost kontroly roznosu třetí ...
Vložit nový Příspěvků (0) Účastníků (0) od 04.12.2012
 
 

E-NEWSLETTER

Přihlaste se k odběru novinek.

 
 

Kalendář akcí ...

Kategorie akcí ...

 
 
Tagy ...
Nejnovější videa ...
video video video video
video video video video
video video video video