22.47%
|
Ano, velice rád i na vlastní náklady. |
20.22%
|
Ano, ale ne na svoje vlastní náklady. |
17.98%
|
Ne, ale rád bych, kdyby byla levnější. |
39.33%
|
Ne, nikdy bych něco takového nepodstoupil. |
"V loňském roce jsme realizovali 1227 kontrol a zjistili špatný roznos u dvou z deseti letáků. V předvánočním období pak toto číslo stoupá - chyba se objevuje již u tří letáků z deseti," uvádí Ondřej Prokop ze společnosti Fresh Revolution. Ta se dlouhodobě zabývá nezávislou kontrolou kvality distribuce reklamních tiskovin. Mezi její klienty patří mimo jiné Penny Market, DM Drogerie, OBI, Global Stores nebo Mediaservis.
"V první řadě se jedná o problém s odměnou za distribuci, která se v posledních letech dostala kvůli konkurenčnímu boji distribučních společností na kritickou hodnotu. Realizovat roznos v proklamované kvalitě je tak často nemožné,“ vysvětluje Ondřej Prokop. „Dalšími problémy v předvánočním období je přetížení roznašečů, kteří dostávají neúměrné množství letáků, případně využívání nárazových, nedostatečně proškolených či prověřených brigádníků na výpomoc. V neposlední řadě hraje roli i počasí - časté dešťové nebo sněhové srážky a mrazy způsobují časový skluz v roznosech a letáky končí v lepším případě v kontejnerech na papír nebo ve sběrnách surovin.“
Přestože distribuční společnosti většinou garantují 90% úspěšnost roznosu, realita bývá podle Ondřeje Prokopa jiná: „Tím, jak ve Vánočním období stoupá objem roznosů, mají distribuční společnosti menší šanci uhlídat kvalitu vlastní služby,“ upozorňuje. Výjimkou tak nejsou ani roznosy, z jejichž objemu celých 50% neskončí ve schránkách. Ztráty přitom nejsou zanedbatelné – stačí si uvědomit, že díky nízké efektivitě roznosu čtvrtina rozpočtu na kampaň může přijít vniveč.
![]() |
Jiří Wagner | ![]() |
04.12.2012 | ![]() |
Diskuse (0) | ![]() |
Odeslat | ![]() |
Vložit nový | ![]() |
Příspěvků (0) | ![]() |
Účastníků (0) | ![]() |
od 04.12.2012 |